Uite rosu, nu e rosu!

octombrie 14, 2010 in Fotbal

Articolul 64 din Regulamentul Disciplinar spune: „Hotararile luate de arbitru sunt decisive si irevocabile si nu pot fi schimbate. Deciziile pot fi revizuite numai daca persoana sanctionata a fost identificata gresit”. Scurt si cuprinzator. Cu toate astea dinamovistului Andrei Cristea i s-a anulat cartonasul rosu. Arbitrul Cristian Balaj a scris in raportul meciului Dinamo-Otelul ca nu a vazut bine faza si ca recomanda Comisiei sa studieze caseta. Dar daca acorda un penalty pe care… nu l-a vazut? Ce nebunie!

Lui Andrei Cristea i-a fost anulat cartonasul rosu primit etapa trecuta, in meciul cu Otelul Galati (1-2). Astfel, dinamovistul Cristea va juca in „Marele Derby”. Asa ceva numai in Romania se poate intampla. Ne mai miram de ce a ajuns fotbalul unde a ajuns. Pai daca ne ocupam de prostioare de genul asta chiar ne meritam soarta.
In regulamentele internationale decizia arbitrului este suverana, la noi aceasta nu valoreaza doi bani. Comisii cu tupeu, manevrate de interese si jocuri de culise, au ajuns sa anuleze deciziile unui central. Mai grav este ca arbitrul in discutie, Cristi Balaj, reprezinta unul dintre numele grele aflate pe lista FIFA.
Comisia de Disciplina a Ligii a gresit de doua ori. O data ca a luat in discutie „recomandarea” lui Balaj, trecuta in raportul de joc, de a se viziona caseta. In aceste conditii nu exista decat doua variante: eliminarea lui Cristea a fost dictata la recomandarea asistentului sau este greseala directa a lui Balaj. Se pare ca ultima dintre ele este cea corecta, iar daca ne uitam si la ce a scris Balaj in raport ne facem cruce ca altceva nu prea mai este de spus. Dar daca acorda un penalty, iar apoi recomanda Comisiei vizionarea casetei pe acelasi motiv? Se anula golul? O decizie ciudata si controversata mai ales ca victima, Cornel Rapa, a dat o declaratie in care a precizat „ca a fost lovit cu capul in gura de Cristea, dar ca nu poate preciza daca a facut-o intentionat sau nu”. Sa dai un cap in gura cuiva asa, „neintentionat”… Doamne, in ce lume traim fratilor?
In al doilea rand, este o decizie bizara. Rapidistul Herea nu a scapat de suspendare dupa cartonasul rosu primit la Craiova in urma unei faze asemanatoare. Aici e marea pronlema. Bune sau proaste, regulamentele se aplica diferit pentru cauze identice. Acum mingea se afla in curtea domnului Vasile Avram, presedintele Comisiei Centrale a Arbitrilor. Cristi Balaj a gresit grav si normal ar fi ca el sa plateasca cu varf si indesat. Daca se tolereaza astfel de decizii, insotite de trimiteri la caseta pe motiv ca arbitrul nu a vazut faza, se alege praful de tot. De tot!

P.S. Nebunie la Comisii: Comisia de Disciplina a Ligii a reanalizat, joi, cazul Andrei Cristea si a decis suspendarea jucatorului dupa ce cu o zi inainte aruncase in aer orice regulament dictand anularea cartonasului rosu. Acum s-a facut dreptate!