Steaua, ca o gheretă din piață?

aprilie 5, 2012 in Special

Magazinele FCSB, doar o amintire frumoasă pentru fanii Stelei!

Nu mi-a venit să cred când am citit în ziarul „Pro Sport”, ieri, că un singur magazin mai comercializează produse originale Fotbal Club Steaua București (FCSB). Știam de magazinul din incinta „Unirea Shopping Center” dar nici prin cap nu mi-ar fi trecut că produsele purtând brand-ul Steaua se vând într-o gheretă din Piața Moghioroș. O imagine aproape nulă pentru cel mai titrat club de fotbal din România. O postură umilitoare și înjositoare pentru o fostă campioană a Europei. La capitolul marketing, Steaua e praf. Fără magazine oficiale, fără muzeu al clubului, fără tur de stadion, fără nimic. Și când te gândești că anul viitor UEFA va solicita oficial cluburilor să dezvolte departamanetul de marketing. Ce-a fost și ce-a ajuns imaginea Stelei: o gheretă din piață. Ca la noi, la nimeni!

Steaua este de departe clubul de fotbal din România cu cei mai mulți fani. Nu o spun eu ci sondajele apărute în ultimii ani. Steaua este echipa care la un meci decisiv cu o formație din Cipru, AEK Larnaca, din Liga Europa, a fost aproape să umple „Național Arena”. Nu întâmplâtor, Steaua conduce detașat în clasamentul spectatorilor din actualul sezon al Ligii 1 cu o medie de 14.653 de plătitori.
Într-un astfel de cadru sunt uluit că șefii grupării din Ghencea refuză practic să facă bani. Anularea unor proiecte inițiate de către departamentul de marketing este o decizie falimentară. Și ca bani dar mai ales ca imagine. În loc să dezvolte magazine de prezentare în mai toate orașele reședință de județ, cei de la Steaua le închid. Așa s-a ajuns ca produsele FCSB, originale, să fie comercializate într-o amărâtă de gheretă din Piața Moghioroș. Și când te gândești că în țară milioane de fani caută prin târguri tricouri cu Rusescu, Chiricheș, Geraldo și ceilalți jucători.
Declarațiile date cotidianului „Pro Sport” de către Bobby Durbac, cel care s-a ocupat trei ani de departamentul de marketing al Stelei, sunt cutremurătoare. Nu mai există muzeu și nici acel tur de stadion care te teleporta în istoria unei câștigătoare a Cupei Campionilor Europeni. Cei care au prins „live” meciurile din sezonul 1985-1986, și nu numai, vor să își ducă familia, dar mai ales copii, acolo unde s-au jucat marile meciuri cu Vejle Boldklub, Honved Budapesta, Kuusysi Lahti sau RSC Anderlecht. Un club care își uită trecutul își pierde identitatea!
Patronul Gigi Becali și managerul general Mihai Stoica ar trebui să analizeze urgent această stare de fapt. Dacă tot se spune despre Steaua că este un brand național măcar să se respecte acest statut. Dacă nu se schimbă ceva în actuala politică de marketing, „roș-albaștri” se vor îndepărta și mai mult de fani. Rezultatul? Acolo unde dragoste nu e, nimic nu e!