Naționala, mai aproape de oameni!

august 15, 2013 in Liga 1

„Arena Națională” ar trebui să se umple la orice meci al „tricolorilor”. Românii iubesc naționala pe care o așteaptă mai aproape de ei!

„Arena Națională” ar trebui să se umple la fiecare meci al „tricolorilor”. Românii iubesc naționala pe care o așteaptă mai aproape de ei!

I-am auzit pe șefii fotbalului românesc văitându-se că au venit prea puțini spectatori la „amicalul” cu Slovacia. Corect, au dreptate. Vreo șase-șapte mii. De râsul curcilor. Problema este că ei ar fi trebuit să schimbe această stare de fapt. Mă întreb câți români au știut de acest test? Puțini și asta pentru că informația le-a trecut pe lângă ureche. Nu spoturi publicitare intense, nu vânzători stradali, nu pachete turistice pentru fanii din provincie, nu materiale promoționale, nu… nimic. Și-atunci cum să mai vină lumea la stadion? Câtă vreme naționala este ținută departe de suporteri atunci și fanii vor preferea să rămână departe de ea. Ca imagine, avem o echipă națională de birou. Ea trebuie să redevină a oamenilor, să trăiască mai aproape de ei. Și nu doar în București, în toată țara!

Ca român m-a durut sufletul să văd un stadion pustiu la meciul-test cu Slovacia. Mai repede se auzea lătratul câinilor decât scandările fanilor. Nu sunt vinovați „tricolorii” ci organizatorul. Mai exact, Federația!
Nu cred că ar fi o mare problemă realizarea unui parteneriat media pentru promovarea unor astfel de întâlniri. Bilete la meci contra spoturi publicitare. Vectorii media ar organiza, pentru audiență, concursuri atractive cu premii în bilete, iar în programele de zi cu zi ar introduce spoturi sau machete de promovare a evenimentului. Metroul și RATB-ul ar putea să fie parteneri la fel de atractivi într-o politică de marketing bine gândită. Cum ar arăta un autobuz îmbrăcat în culorile naționale care să promoveze meciul, locul, data și ora de începere? Frumos!
Vânzătorii stradali ar aduce naționala, cu adevărat, mai aproape de oameni. Mă mir că nu se face asta deși n-ar fi greu. Sunt destui care caută un job chiar și part-time. De ce este nevoie? Păi de o firmă pentru recrutare de personal. Apoi, pentru fiecare agent stradal, o umbrelă și o măsuță în culorile naționale, plus bilete și materiale promoționale (stegulețe, fulare, brelocuri etc). Vânzătorii ar putea fi plătiți pe bază de comision din vânzare. Vă imaginați așa ceva în fața blocului? Sigur oamenii și-ar da coate, iar apoi, cu vecinii și prietenii, vor cumpăra bilete la meci!
Suporterii din provincie așteaptă și ei alternative. Se pot face pachete turistice interesante. Cu costuri un pic mai mari pentru că se adaugă transportul și, eventual, cazarea. Până la urmă există o delimitare în orice însă sunt convins că sunt destui care și-ar cumpăra bilete chiar și la un meci amical al „tricolorilor”. Totul este să știe, iar oferta să vină lângă ei!
Sunt gânduri simple prin care încerc să explic de ce „Arena Națională” a fost aproape goală la jocul cu slovacii. Domnilor de la Federație, aduceți naționala mai aproape de oameni și nu veți regreta!

P.S. Ca jurnalist de sport, cu peste 15 ani de activitate în această breaslă, solicit public Federației Române de Fotbal și președintelui Mircea Sandu introducerea în regulament a obligativității ca jucătorii convocați la loturile naționale, de la U-15 până la seniori, să știe imnul național. Ține de bun-simț! Hai România!